[g1_lead]
Państwowa Inspekcja Pracy przeprowadziła badania warunków zatrudnienia panujących w 55 agencjach pracy tymczasowej. Wnioski z analizy pokazują, że największą bolączką w tym sektorze pozostają bezpieczeństwo i higiena pracy oraz ciecie kosztów przez zastępowanie umów etatowych cywilnoprawnymi.
[/g1_lead]
Inspektorzy sprawdzali między innymi przestrzeganie norm w zakresie czasu pracy, zapewnienia bezpieczeństwa i higieny pracy poprzez odpowiednie szkolenia i powiadomienie o ryzyku zawodowym, a także treści świadectw i umów pracy.
Największy odsetek nieprawidłowości wykazano w zawartości umów, zwłaszcza w kwestii ich rodzaju. Utrzymuje się tendencja stosowania umów cywilnoprawnych w warunkach, w których powinna być zawarta umowa o pracę. Stwierdzono również błędy w prowadzeniu ewidencji czasu pracy oraz naruszenia systemu odpoczynku. Badanie zwróciło też uwagę na to, w jaki sposób upowszechnianie się outsourcingu wpływa na sytuację pracowników tymczasowych, którzy są zatrudniani według innych kryteriów, przez co podlegają różnym normom prawnym.
Więcej informacji znaleźć można w oficjalnym komunikacie Państwowego Inspektoratu Pracy oraz w tabeli PDF zamieszczonej poniżej.
[pdf-embedder url=”https://nowyoutsourcing.pl/wp-content/uploads/2016/06/px_spr_05_zal_19.pdf”]
Źródło: www.pip.gov.pl