w

Pozycjonowanie i kampania AdWords – wspierające się kanały marketingowe e-commerce?

kampania adwords

Klient sklepu internetowego bywa przekorny w swoim procesie decyzyjnym. To, że znajdzie nasz sklep, wcale nie gwarantuje, iż zrobi w nim zakupy. Zwykle on sam nie wie czego chce i dopiero na konkretnych przykładach wybiera swoje typy… a potem wraca do poziomu wyszukiwarki i sprawdza czy gdzieś nie kupi tego taniej, z szybszą wysyłką czy też większą gwarancją realizacji zamówienia, którą niosą ze sobą najwięksi gracze na tym rynku.

Warto więc, by to nasz sklep internetowy wyświetlił się użytkownikowi na pierwszej stronie wyników – to na pewno da mu do myślenia. A jak ma się do tego pozycjonowanie i kampania linków sponsorowanych? Czy owe kanały marketingowe są w stanie przechylić szalę zwycięstwa na rynku handlu internetowego na naszą stronę?

Pozycjonowanie i AdWords

Pozycjonowanie linków w wyszukiwarce to cały zbiór działań mających na celu zapewnienie stronie jak najwyższą pozycję w odniesieniu do konkretnych fraz, dzięki którym dana osoba może szukać znajdujących się na niej treści, produktów lub usług. Wyszukiwarka posiada algorytm, który działając w określony – lecz objęty tajemnicą – sposób segreguje takie odnośniki i tym samym układa ranking ich przydatności dla użytkownika Sieci. Pozycjonując stronę ingeruje się w pewne jej aspekty, które mają wpływ na wiarygodność domeny i metodą małych kroczków powoli wynosi się adres WWW klienta na pierwszą stronę wyników, a docelowo na sam je jej szczyt. Cały proces może więc trwać tu od kilku do nawet kilkunastu miesięcy, jednak efekty są trwałe. Kampania linków sponsorowanych to zaś opcja dla mniej cierpliwych osób oraz takich, które chcą np. sezonowo wypromować swoją ofertę w jak najkrótszym czasie. Wyniki i szczyt listy można tu osiągnąć właściwie z dnia na dzień, jednak będzie to kosztować, a jeśli pieniądze się skończą w zaplanowanym budżecie, to po linku nie zostanie śladu.

Wzajemne wsparcie?

Firmy zajmujące się tego typu usługami doskonale zdają sobie sprawę, jak idealnie potrafią się one uzupełniać. Powiedzmy, że mamy losowy sklep internetowy, który pretenduje do znalezienia się na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania w swojej kategorii. Od rozpoczęcia działań pozycjonerów do efektów ich pracy może upłynąć kilka miesięcy. Czy to znaczy, że sklep ten ma przez cały ten czas czekać cierpliwie na niepewne decyzje algorytmu odnośnie jego wiarygodności? Oczywiście, że nie! Prace SEO mogą być wykonywane na bieżąco, a aktualną promocje w wyszukiwarce możemy powierzyć tzw. linkom sponsorowanym, które po zaprojektowaniu kampanii, ustaleniu odpowiedniego budżetu i włączeniu będą natychmiast wyświetlać się na szczycie listy linków. Wielu klientów jednak tego nie rozumie i opiera się innowacji lub zgadza na nią, ale w momencie gdy pozycjonowanie osiąga odpowiedni skutek, kampania AdWords jest na ich żądanie wyłączana. Czy to źle? Czy kilkakrotne powtórzenie odnośnika do naszego sklepu internetowego i to na pierwszej stronie wyników jest zbytecznym trudem? Nie do końca. Każdy dodatkowy link z nazwą sklepu, który prowadzimy, powoduje, że zostajemy lepiej zapamiętani, ale też odbiera miejsce konkurencji, która w większej lub mniejszej części spada wówczas na drugą stronę wyników.

Oznaka rzetelnej oferty

Klient e-commerce zapewne nie zauważy, czy firma posiada usługę pozycjonowania czy też nie, gdyż niuanse, jakie wprowadza się na takich domenach są często bardzo dobrze ukryte i wyglądają naturalnie (np. treści z odpowiednimi słowami kluczowymi). Jeśli jednak widzi on linki sponsorowane to nierzadko dochodzi do wniosku, że skoro strona ma fundusze na płatną reklamę i sponsorowanie takich odnośników (jedno kliknięcie w nie może kosztować sklep od kilku do kilkunastu złotych) to można jej zaufać. Ciekawym uzupełnieniem tego duetu kanałów marketingowych w handlu internetowym jest między innymi Google Merchant – dzięki niemu koszt pozyskania pojedynczego klienta z innych kanałów znacznie maleje.

Za cenne wskazówki dziękujemy portalowi Nprofit.net

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

maja włoszczowska

Feniks, wybuch, demoniczny joker i pszczoła. Oto nowe wzory ram Kross Racing Team

Pięć błędów w oświetleniu powierzchni handlowych Nowyoutsourcing.pl

Pięć błędów w oświetleniu powierzchni handlowych