w

Polski e-commerce [badania]

e-commerce

86 proc. polskich internautów odwiedziło w czerwcu serwisy i aplikacje związane z e-handlem. Największym zainteresowaniem użytkowników sieci cieszyły się one w poniedziałki. Najpopularniejszymi serwisami e-commerce były Allegro.pl, Ceneo.pl i Aliexpress.com.

W ostatnim miesiącu największe oblężenie strony WWW i aplikacje związane z e-handlem przeżywały w środę 7 czerwca. Liczba użytkowników łączących się z nimi wyniosła wtedy 7,1 mln, czyli 26 proc. ogółu internautów (źródło: badanie Gemius/PBI). Najmniejsze zainteresowanie serwisy i aplikacje tego typu zanotowały w pierwszy dzień wakacji, czyli w sobotę 24 czerwca – 5,1 mln osób (19 proc.). Dane Gemiusa potwierdzają, że najwięcej internautów korzystało ze stron internetowych i aplikacji związanych z e-handlem w poniedziałki, najmniej w soboty.

Polski e-commerce [badania] Nowyoutsourcing.pl

Zakupy po pracy

Dom to miejsce, z którego odbywa się zdecydowana większość odwiedzin stron WWW związanych z e-commerce. Dla porównania: w ostatnim miesiącu aż 17,2 mln użytkowników surfowało po serwisach e-handlu, siedząc w domowych pieleszach, podczas gdy z pracy zaglądało tam tylko 3,8 mln osób. Niezależnie od tego, gdzie akurat znajdowali się użytkownicy, najchętniej odwiedzanymi przez nich serwisami były Allegro.pl i Ceneo.pl. Dla połączeń dokonywanych z pracy trzeci pod względem popularności był Empik.com, a wśród najchętniej odwiedzanych z domu trzecie miejsce zajął Aliexpress.com.

Komputery wygrywają z urządzeniami mobilnymi

Serwisy e-commerce nadal odwiedzane są częściej za pomocą komputerów stacjonarnych (18 mln użytkowników) niż urządzeń mobilnych (16 mln). W zestawieniu 10 najpopularniejszych stron WWW i aplikacji e-commerce warto zwrócić uwagę na Domodi.pl, która jako jedyna z top 10 zanotowała w czerwcu nieznacznie większą liczbę użytkowników łączących się z urządzeń mobilnych (1,7 mln) niż z komputerów stacjonarnych (1,5 mln).

Firma Gemius poddała analizie dane z czerwca 2017 roku zebrane wśród polskich internautów w wieku 7-75 lat.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

twarde umiejętności

Miękkie czy twarde umiejętności, co się sprawdzi w przyszłości?

program lojalnościowy comarch

Comarch opracował system IT do obsługi programu lojalnościowego w Hudson’s Bay