w

Pierwszy na świecie elektryczny kontenerowiec

Pierwszy na świecie elektryczny kontenerowiec Nowyoutsourcing.pl

W Chinach zwodowano pierwszy na świecie elektryczny statek towarowy. Zaprojektowano go i zbudowano w nieco ponad rok.

Zeroemisyjny statek ma kursować na Rzece Perłowej w Południowych Chinach  i posłuży do transportu węgla do lokalnej elektrowni. Podczas rozładunku i załadunku w jego akumulatorach będzie uzupełniana energia – ich ładowanie potrwa 2 godziny.

Zasięg statku oszacowano na ok. 80 km. Dwa silniki o mocy 160 kW każdy zapewnią maksymalną prędkość ok. 13 km/h. Jednostka jest zasilana przez 1 000 pakietów akumulatorów litowo-jonowych o łącznej pojemności 2,4 MWh – to 24 razy więcej niż w Tesli Model S w wersji o najdłuższym zasięgu. Trwałość akumulatorów obliczono na 5 lat.
Statek jest obecnie w fazie testów – jednostka wejdzie do służby  na początku przyszłego roku. Za projekt odpowiada firma  Hangzhou Modern Ship Design & Research. Według założeń, elektryczny statek ma być znacznie tańszy w użytkowaniu niż jego konwencjonalne odpowiedniki. Ponadto, ma potencjał by przyczynić się do redukcji szkodliwych emisji do atmosfery.

Pierwszy na świecie elektryczny kontenerowiec Nowyoutsourcing.pl

Infografika dostępna jest także pod adresem:
https://enmaro.com/2017/12/14/pierwszy-na-swiecie-elektryczny-kontenerowiec/
Enmaro.com (Energy Market Observer) to serwis infograficzny, który popularyzuje wiedzę o energetyce. Naszym celem jest zwiększanie świadomości społecznej w tym obszarze. Wizualizujemy najważniejsze informacje rynkowe i udostępniamy je opiniotwórczym mediom. Zachęcamy do publikacji naszych infografik!

l.witkowski@enmaro.com
+48 508 004 895

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Karta z Pajacykiem nowoczesna i innowacyjna Nowyoutsourcing.pl

Karta z Pajacykiem nowoczesna i innowacyjna

Podejmowanie współpracy z firmą logistyczną jako przewoźnik Nowyoutsourcing.pl

Podejmowanie współpracy z firmą logistyczną jako przewoźnik