w

NIK: nowe autostrady niszczą stare drogi

NIK: nowe autostrady niszczą stare drogi Nowyoutsourcing.pl

[g1_lead]

Drogi gminne i lokalne padają ofiarą intensywnych inwestycji drogowych – głosi najnowszy raport Najwyższej Izby Kontroli. GDDKiA nie sprawdza, czy wykonawcy robót podpisują z samorządami umowy w celu ochrony i naprawy zniszczonych dróg, a same samorządy często nie wiedzą o takiej możliwości.

[/g1_lead]

Nie jest rzadkością, że zarządca lokalnej drogi dowiaduje się o szczegółach budowy w chwili, gdy ta się rozpoczyna. Wiele tras nie jest przygotowanych na przejęcie bardziej intensywnego ruchu, związanego między innymi z transportem materiałów budowlanych.

[g1_message type=”info”]

Jeśli po drodze powiatowej przejedzie jedna nienormatywna ciężarówka, to tak jakby przejechało nią 250 tys. samochodów.

[/g1_message]

Z drugiej strony, zarządcy podpisujący stosowne porozumienia nie zawsze mogą liczyć za rekompensatę. Część zniszczeń to po części efekt ich własnych zaniedbań, związanych z nieprzeprowadzaniem przeglądów stanu dróg oraz brakiem dokumentacji stanu jezdni przed rozpoczęciem robót.

– Można wskazać zarówno przykłady dobrych, jak i złych praktyk związanych z zawieraniem porozumień. Zdarzało się że inwestor wywierał presję – albo zgodzicie się na warunki rekompensaty ewentualnych zniszczeń, albo drogi nie będzie. Teraz z uwagi na planowane inwestycje związane z budową kolejnych dróg krajowych samorządy będą stawiały twarde warunki – zapewnia Marek Wójcik ze Związku Powiatów Polskich w rozmowie z Dziennikiem Gazetą Prawną.

[pdf-embedder url=”https://nowyoutsourcing.pl/wp-content/uploads/2016/06/nik-p-15-094-nieszczenie-drog-samorzadowych.pdf”]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zakładasz startup? Te usługi warto outsourcować Nowyoutsourcing.pl

Zakładasz startup? Te usługi warto outsourcować

Sztuczny pracownik w firmie, czyli jak wykorzystać Chatboty Nowyoutsourcing.pl

Sztuczny pracownik w firmie, czyli jak wykorzystać Chatboty