Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Multi Currency Pricing – nowa usługa PayU wspiera polskich przedsiębiorców w zdobywaniu zagranicznych rynków  

Handel transgraniczny (ang. cross-border) jest motorem wzrostu gospodarki cyfrowej na świecie. Do 2020 roku branża e-commerce będzie warta ok. 3 biliony dolarów, a aż jedna trzecia tego będzie transgraniczna – progozuje Laurent le Moal, CEO PayU. W samej Europie Środkowo-Wschodniej wartość handlu transgranicznego online wzrośnie do 45 miliardów dolarów[1]. PayU wspiera ten trend i polskich przedsiębiorców w zdobywaniu zagranicznych rynków, uruchamiając m.in. Multi Currency Pricing – usługę ułatwiającą zakupy w polskich sklepach internetowych klientom płacącym w obcej walucie.

Handel transgraniczny to duży i jak dotąd niewykorzystany potencjał dla polskich e-przedsiębiorców. Polskie produkty, cenione na całym świecie za wysoką jakość oraz atrakcyjne ceny, są coraz popularniejsze wśród zagranicznych konsumentów, zwłaszcza z Niemiec, Rosji i Wielkiej Brytanii.
To klienci, o których warto walczyć, ponieważ statystyczny Europejczyk wydaje na zakupy internetowe prawie 3 razy więcej niż polski e-konsument. Mimo to, jedynie 7% polskich e-sklepów oferuje sprzedaż swoich produktów poza granice naszego kraju, a mniej niż 10% posiada anglojęzyczną wersję strony[2].

Na korzyść przedsiębiorców wpłyną także planowane zmiany legislacyjne w Unii Europejskiej. Obecnie prowadzone są prace nad strategią Jednolitego Rynku Cyfrowego, która ma usprawnić i ułatwić dostęp do towarów i usług cyfrowych w UE, maksymalizując potencjał wzrostu gospodarki cyfrowej.

Specjalne rozwiązanie wspierające e-handel transgraniczny wprowadza właśnie PayU. Usługa Multi Currency Pricing (MCP) polega na zaoferowaniu konsumentom posiadającym instrumenty płatnicze w obcych walutach stałej, pewnej ceny: klient jeszcze przed dokonaniem zakupu wie, ile zapłaci za dany produkt w walucie, w której posiada rachunek bankowy czy kartę.

– W PayU wspieramy branżę e-commerce nie tylko na poziomie lokalnym, ale i międzynarodowym. Polscy przedsiębiorcy potrzebują rozwiązań, które ułatwią płatności transgraniczne i pomogą im dotrzeć do klientów poza granicami kraju. Emigracja zarobkowa spowodowała, że już 10-15% e-konsumentów kupujacych w Polsce posługuje się instrumentami finansowymi w obcej walucie. Dzięki funkcjonalności MCP klienci nie muszą martwić się o niekorzystne przewalutowanie, ponieważ od początku wiedzą ile zapłacą za swoje zakupy – mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, Country Manager PayU w Polsce.

Przewalutowanie odbywa się na stronie sklepu, przed przystąpieniem do transakcji, zwiększając tym samym komfort zakupów zagranicznych. Przeprowadzony wśród właścicieli e-sklepów program pilotażowy wskazał, że konwersja zakupowa jest kilka razy wyższa, im szybciej konsument pozna ostateczną cenę produktu. Możliwość zintegrowania usługi MCP na stronie internetowej sprzedawcy, pozwala na wyświetlanie cen w obcej walucie już podczas przeglądania oferty. Obecnie MCP obsługuje trzy waluty: euro, dolary i funty brytyjskie. Docelowo klienci polskich sklepów internetowych będą mogli płacić także m.in. w koronach czeskich, norweskich i duńskich, oraz we frankach szwajcarskich.

 

 

[1] Raport ’Cross-border eCommerce’, Accenture, 2016.

[2] Raport ‘Cross-border e-commerce – Szansa czy zagrożenie?’, Poczta Polska, 2017.

Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *