Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Co możesz zyskać dzięki automatyzacji marketingu?

Przyjemnie byłoby usiąść, włączyć komputer, zrelaksować się i pozwolić Twojemu software’owi po prostu działać, prawda? To nie jest marzenie ściętej głowy. To wszystko możesz mieć dzięki dobrze dobranemu systemowi marketing automation.

Czym jest automatyzacja marketingu?

Jej początki datuje się na lata 80-te ubiegłego wieku. Wtedy to możliwe było użycie systemu do automatycznego wstawiania danych klientów (takich jak np. imię i nazwisko) z bazy do listów wysyłanych do nich. To był filar, na którym opierali się marketerzy przez dekady.

Różnica między “wtedy” a “teraz” polega na podejściu do do real time marketingu, i komunikacji na wielu kanałach – cyfrowych i tradycyjnych. Kiedy logujesz się na Amazon-ie zauważysz proponowane produkty, masz listę rekomendacji bazującą na Twojej wcześniejszej aktywności, wishlist i dużo więcej. Wszystko to wyświetla się dzięki systemowi marketing automation.

Marketing automation dla każdego

Na początku systemy MA były zarezerwowane wyłącznie dla dużych firm – głównie ze względu na koszty stworzenia takiego systemu. Technologia niezbędna do stworzenia systemów wymagała dużych inwestycji i była budowana „we własnym zakresie”. Koszt budowy oprogramowania przewyższał możliwości finansowe wielu firm.

Jednak dzięki dużej liczbie dostawców zewnętrznych, takie oprogramowanie jest obecnie łatwo dostępne dla dużych i średnich przedsiębiorstw B2C i B2B. Firmy B2B wykorzystują oprogramowanie do automatyzacji marketingu, integrując je z istniejącym systemem CRM – pomaga to połączyć i usprawnić działania marketingowe i sprzedażowe.

marketing automation

Korzyści z automatyzacji marketingu

  • Oszczędność czasu – wiele kampanii marketingowych może być planowanych z dużym wyprzedzeniem i wysyłanych do różnych grup równocześnie. Więcej czasu można poświęcić na inne czynności – np. opracowanie strategii marketingowej, szukanie innych sposobów na dotarcie do klientów etc.
  • Efektywność – systemy MA to doskonała alternatywa dla czynności, które do tej pory były wykonywane ręcznie. Można oszczędzić nie tylko czas, ale także pieniądze.
  • Zbieranie danych – ułatwia zbieranie szczegółowych informacji o użytkowniku, jego zachowaniu na stronie, a nawet w aktywności w social mediach (jak np. w edrone, gdzie system rozpoznaje influencerów i trendsetterów)
  • Zarządzanie multikanałowe – nie trzeba teraz zarządzać każdym kanałem komunikacyjnym oddzielnie, żeby dotrzeć z komunikatem do targetu.
  • Personalizacja – MA pomaga skroić ścieżkę zakupową na potrzeby każdego klienta, pomaga też dostosować komunikaty do potrzeb konsumenckich użytkownika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *