Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Made in China – czy to znaczy, że produkt jest gorszej jakości?

To, że bardzo wiele z elementów naszego wyposażenia domu oraz garderoby zostało wyprodukowane w Chinach, nie dziwi już nikogo. Przyzwyczailiśmy się, że co nie weźmiemy do ręki, to możemy w ciemno zakładać, że będzie miało napis „Made in China” lub podobny, świadczący, że nawet najmniejszy długopis, czy zwykły kubek, przypłynęły do nas z Dalekiego Wschodu Ziemi. Zdziwienie dopada nas jednak, gdyż zdaje się nam, że kupujemy markowy sprzęt od znanego europejskiego producenta, a na opakowaniu mamy znowu, że to chińska robota. Dopadają nas wątpliwości, co do jakości i oryginalności.

Okazuje się jednak, że tak jest w rzeczywistości i to w dużej mierze normalne, że najbardziej renomowane marki korzystają z taniej siły roboczej kraju ze stolicą w Hongkongu. Czy znaczy to, że właściciel marki oszczędza na swoich produktach, a wysokie ceny są już tylko spowodowane przez logo, które każdy rozpoznaje z daleka? Czy warto kupować takie wyroby, czy jednak to co produkowane w Chinach zawsze jest bardzo wątpliwej jakości? O tym można przekonać się w jeden sposób – zapoznając się z poniższymi akapitami.

To co znamy z chińskich sklepów

W całej Polsce można znaleźć wiele sklepów, zajmujących się tylko i wyłącznie handlem przedmiotami wyprodukowanymi w chińskich manufakturach. Każdy z nas odwiedził kiedyś taki sklep, więc zdajemy sobie sprawę, że niska cena to zasługa nie tylko taniej siły roboczej, ale i bardzo tanich i nietrwałych materiałów. Już sam dotyk upewnia nas, że dana zabawka nie przetrwa zbyt długo w kolekcji naszej pociechy, a obrus szybko pożółknie i straci kolory wzorów. Nie o to nam jednak chodzi, idąc do chińskiego marketu, a o to by było tanio, bo np. dany element jest nam potrzebny do jednorazowego użycia, czy też zamierzamy z niego wykonać coś zupełnie innego, więc tak czy tak nie pozostanie długo w całości.

Tanie nie znaczy złe

W przypadku wielu mało znanych marek, chińska produkcja jest tylko elementem mającym na celu obniżenie kosztów. Dzięki temu konsument może otrzymać coś dobrego w atrakcyjnej cenie, a marka zyskuje na sile i może spokojnie się rozwijać i poszerzać swoją ofertę lub też ulepszać to, co już stworzyła. W Polsce mamy wiele takich przykładów, kiedy to klient woli kupić taniej i mieć odrobinę ograniczony wybór, ale jest pewny, że wybiera mądrze, bo widzi, że jakość dorównuje wielu i o wiele droższym produktom znanych marek. Jeśli zatem zależy nam na funkcjonalności a nie logo to takie wyroby z Chin mogą być atrakcyjna alternatywą dla co mniej zamożnych obywateli.

Co robią znane marki?

Sprzedają swoje produkty po bardzo wysokich cenach, szczycą się jakością i nowoczesnym wzornictwem oraz lokują ogromne pieniądze w działaniach marketingowych mających przekonać konsumenta, iż z pomocą tych produktów będzie biegać szybciej, dłużej i wygodniej jeździć na rowerze, wyglądać modnie, czy zawsze i komfortowo skorzystamy ze swojego super, ultra innowacyjnego smartfona. Nawet najwięksi giganci z grona marek, których logotypy kochamy, przenoszą swoją produkcję do Chin. Nie znaczy to jednak, że rezygnują z jakości, gdyż w większości przypadków oznacza to, że owe wyroby są składane przez Chińskie fabryki z gotowych i dobrej jakości elementów. Tym właśnie różnią się markety chińskie od markowych sklepów, gdzie na metce napisane jest „Made in China” – użytymi materiałami i normami jakości.

Za cenne informacje dziękujemy portalowi Mega-Fabryki.pl .

Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *