Słyszałeś o takich pojęciach jak logo, logotyp, sygnet? To nie do końca to samo! Co dokładnie oznaczają? Koniecznie przeczytaj niniejszy artykuł i dowiedz się, czym różnią się podstawowe elementy związane z identyfikacją wizualną firmy.
Definicja LOGO
Słowo „logo” używane jest w stosunku do graficznego znaku firmowego , złożonego z sygnetu i logotypu razem lub z samego sygnetu lub samego logotypu. W potocznym ujęciu, terminem ,,logo” określa się często każdy z tych elementów zamiennie. Dodatkową częścią logo bywa również hasło firmowe.
Podstawowe elementy składające się na logo firmy:
- logotyp
- sygnet
- hasło firmowe
Jakie cechy powinno posiadać logo firmy?
Odpowiednie logo dla firmy powinno być:
- oryginalne – dzięki temu wyróżnisz się na tle konkurencji
- proste – proste logo zostanie szybciej zapamiętane przez konsumentów
- sugestywne – logo powinno nawiązywać do charakteru danej działalności
- ciekawe – logo powinno skupiać uwagę odbiorców
W jaki sposób stworzyć logo?
Jeżeli zamierzasz zaprojektować logo swojej firmy, musisz zwrócić szczególną uwagę na :
- format- ważne jest, abyś zaprojektował logo swojej firmy w odpowiednim programie, w którym można obrabiać pliki graficzne.
- skalowalność- istotne jest, aby logo było wyraźne niezależnie od skalowania. Nie stosuj małych czcionek i dużej liczby elementów.
- wygląd- pamiętaj o tym, aby Twoje logo było ciekawe i wzbudzało zainteresowanie klientów
- kolorystyka- odpowiedni dobór kolorów jest niezwykle istotny przy projektowaniu logotypu. Pamiętaj, aby nie łamać zasady trzech kolorów
Co to LOGOTYP
Logotyp – logotypem nazywamy formy graficzne, które stanowią interpretację brzmienia nazwy. Jest to więc ciąg liter lub cyfr i znaków interpunkcyjnych w określonym kształcie graficznym. Znaczenie mają tu wielkość i ustawienie elementów oraz ich styl i kolor.
Tworząc logotyp zastosuj więc:
- unikalną typografie nawiązującą do marki
- właściwą przestrzeń między znakami
- ciekawą kompozycję
- odpowiednią kolorystykę
Zanim zajmiesz się konstruowaniem logotypu, pamiętaj, aby mieć na uwadze funkcję, jaką ma spełniać. Zastanów się również, jaki projekt wzbudzi zainteresowanie odbiorców oraz podkreśli walory danego przedmiotu lub marki.
Czym jest SYGNET w logo
Sygnetem nazywamy symbol graficzny, który nawiązuje do konkretnej firmy lub produktu. Zazwyczaj używany jest zamiast pełnego logo. Sygnet w połączeniu z logotypem tworzą logo. Popularnym sygnetem jest np. ugryzione jabłko marki Apple lub charakterystyczny haczyk zwany również „Swoosh” firmy Nike.
projektowane.pl/ – Projektowanie logotypów oraz identyfikacja wizualna dla firmy |
2 komentarze
Dodaj odpowiedź