Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Geotargetowanie, czyli gdzie klient – tam oferta

Geotargetowanie to kolejny niestandardowy sposób na zwiększanie sprzedaży i budowanie lojalności kupujących. Tego typu innowacyjne rozwiązanie nie tylko buduje ciekawość konsumentów, ale przede wszystkim jest dopasowane do ich aktualnych potrzeb i miejsca, w którym się znajdują. To z kolei znacznie zwiększa ich wygodę i może skutkować natychmiastowym zakupem.

Lokalizowanie klientów z korzyścią dla firm

Geotargetowanie jest metodą dotarcia do konsumentów, z wykorzystaniem danych na temat ich aktualnego położenia, która bazuje na zasadach geolokalizacji. Pozwala na kontekstowe użycie reklam lub wiadomości, zdefiniowanych specjalnie na potrzeby danego miejsca lub oferty. Komunikat trafnie dopasowany do lokalizacji, połączony z zaletami działań w czasie rzeczywistym, stanowi o skuteczności wykorzystania geotargetowania w kampaniach marketingowych. Na co mogą liczyć przedsiębiorcy stosując je w swojej firmie?

  • Precyzyjne dane o lokalizacji klienta pozyskane z różnych źródeł, np. GPS, Wifi, Bluetooth.
  • Możliwość reakcji i nagradzania kupujących w czasie rzeczywistym.
  • Zwielokrotnienie dotarcia z przekazem do konsumentów.
  • Elastyczna modyfikacja treści w czasie trwania kampanii.

Wszechstronne funkcje

Przed rozpoczęciem kampanii z wykorzystaniem geotargetowania warto przyjrzeć się klientom firmy i posegmentować ich według zachowań zakupowych oraz ich profilu. Dzięki tej wiedzy dobór odpowiedniej formy i treści komunikatu jest łatwiejszy, a to pozwala na skuteczne dotarcie do wybranej grupy odbiorców. Następnie należy wybrać kanały, za pomocą których wysyłka wiadomości z ofertą da najlepsze rezultaty. Oto trzy najpopularniejsze z nich:

  • SMS – to podstawowa, wciąż popularna forma szybkiej komunikacji. Z perspektywy użytkownika jest jednym z najwygodniejszych rozwiązań, gdyż nie wymaga podłączenia do internetu. Gwarantuje dotarcie do szerokiej bazy konsumentów, dlatego też cieszy się dużą skutecznością, a także stanowi pierwsze źródło informowania o nowej ofercie;
  • e-mail – daje możliwość wysyłki wielu form komunikatów, zarówno w postaci zwykłego maila, jak i newslettera, które dodatkowo pozwalają na przekierowanie do strony firmy. Zaletą tej formy jest także fakt, że klienci chętnie dzielą się swoim adresem e-mail, co pomaga w budowaniu szerokiej bazy obiorców;
  • powiadomienie push – charakteryzuje się przede wszystkim stosunkowo niskim kosztem dotarcia do konsumentów. W jego przypadku warunkiem koniecznym jest zainstalowana aplikacja, dzięki czemu firma nie zwraca się do przypadkowych osób, ale do konsumentów potencjalnie najbardziej zainteresowanych jej działalnością. Takie rozwiązanie generuje jednak dodatkowe koszty związane z tworzeniem dedykowanego systemu.

Które rozwiązanie jest więc najlepsze?

Każde z nich ma swoje zalety i wady w zależności od potrzeb oraz preferencji użytkownika. Warto więc dać klientowi swobodę wyboru kanału komunikacji, który najbardziej mu odpowiada. W ZenCard ma on możliwość ustalenia komunikacji sms-owej lub za pomocą e-maili. W ramach działań cross promocyjnych możliwa jest także wysyłka komunikatów o przysługujących zniżkach w pobliskich sklepach czy lokalach partnerskich podczas płatności klienta w terminalu. Dzięki temu zwiększa się szansa na udaną transakcję, szczególnie jeśli proponowana oferta uzupełnia dokonany przed chwilą zakup – mówi Jarek Sygitowicz, współzałożyciel ZenCard.

Sposobów na komunikację z klientem i efektywną sprzedaż jest coraz więcej, a wykorzystanie przy tym nowoczesnych technologii dodatkowo zwiększa ich potencjał oraz zasięg. Spersonalizowane i wysyłane w czasie rzeczywistym wiadomości pozwalają klientom na bieżąco podejmować decyzje zakupowe. Dzięki różnicowaniu treści w zależności od tego, w jakim miejscu przebywa dany odbiorca, by dobrać do niego najbardziej trafny komunikat, nie tylko zwiększa się zadowolenie kupującego, ale tym samym rosną wyniki sprzedaży firmy. Na tym właśnie polega przewaga geotargetowania.

 

[1] Wykorzystanie technologii informacyjno-(tele)komunikacyjnych w przedsiębiorstwach i gospodarstwach domowych w 2016 roku, Główny Urząd Statystyczny, 2016.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *