Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

12 narzędzi wspierających cyfrową transformację w firmie

Technologia ma coraz większy wpływ na biznes. W warunkach agresywnej i dynamicznie zmieniającej się konkurencji przedsiębiorcy muszą sięgać po coraz to nowsze cyfrowe rozwiązania, żeby móc dotrzeć do klientów w odpowiednim czasie i miejscu. Przeczytaj, jak rozpocząć wdrożenie strategii cyfrowej i zobacz listę 12 przydatnych cyfrowych narzędzi do wykorzystania w firmie.

Narzędzia cyfrowe wspierające biznes

Orientowanie się we wszystkich niuansach technologicznych, nawet jeśli dotyczą one tylko jednej wybranej branży, jest niezwykle trudne. Niemniej jednak warto włożyć trochę wysiłku w śledzenie trendów, zwłaszcza, że istnieje duże prawdopodobieństwo, że konkurencja też to robi.

Do niedawna przedsiębiorcy ostrożnie podchodzili do rozwiązań IT, kojarzyli je bowiem z ogromnymi i bardzo kosztownymi wdrożeniami, które mogły trwać lata i wprowadzać spore zamieszanie w firmie. Dzisiaj rynek wypełniony jest różnymi usługami i aplikacjami wspierającymi biznes. Część z tych rozwiązań opiera się na modelu open source, co znaczy że są zupełnie darmowe, inne oferują w pełni funkcjonalne bezpłatne wersje z możliwością dokupienia opcji zaawansowanych.

Ale nawet jeśli zdecydujemy się na zakup licencji jakiegoś rozwiązania, coraz częściej są one oferowane w modelu SaaS (Software as a Service), co oznacza że cena uzależniona jest od rzeczywistego wykorzystania, np.: od liczby użytkowników, wykonywanych akcji, czy zajmowanego przez nasze dane miejsca na serwerze.

Poniżej znajduje się lista przykładowych narzędzi, które warto przetestować w firmie:

  • Narzędzia do zarządzania projektami, takie jak Trello, Redmine czy Jira
  • Narzędzia do analityki danych i Business Intelligence, takie jak Qlik Sense, Power BI, czy Tableau
  • Narzędzia do analityki internetowej: Google Analytics, Google Search Console, Semstorm, Senuto
  • Narzędzia do email marketingu: Mailchimp, Freshmail
  • Narzędzia do tworzenia grafik, infografik: Gimp, Canva

Cyfrowa transformacja krok po kroku

Cyfrową transformację w firmie warto rozpocząć metodą małych kroków. Na początek niech wdrażanie nowych rozwiązań obejmie jeden wybrany dział, np. dział marketingu. Zwłaszcza, że dzięki rozwiązaniom cyfrowym działania marketingowe przynoszą coraz więcej wymiernych korzyści. Dzięki temu dział marketingu z centrum kosztów może w końcu stać się miejscem wypracowywania konkretnych wyników finansowych. Wyspecjalizowane narzędzia zmniejszają koszt prowadzonych kampanii reklamowych, zwiększają zadowolenie klientów poprzez dostarczanie treści, które rzeczywiście ich interesują, a także doskonale zaprojektowane user experience w kanałach sprzedażowych. Dzięki temu użytkownicy są bardziej zaangażowani w komunikację marketingową firmy. Co ważne, zarówno startupy, jak i małe firmy, które nie posiadają wystarczającego budżetu na standardowe działania marketingowe, mogą skutecznie promować swoją markę z wykorzystaniem narzędzi digitalowych.

Aplikacja mobilna i przyjazne dla użytkownika treści

Około 53% globalnego ruchu internetowego pochodzi ze smartfonów. Udział ten wrasta o 5 punktów procentowych każdego roku. Musimy być pewni, że nasza strona internetowa jest responsywna i zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych.

Ale sama witryna internetowa nie jest już wystarczającą formą obecności firmy w sieci. Szacuje się, że około 37% światowej populacji korzysta ze smartfonów, a millenialsi spędzają około 2 godzin dziennie wpatrując się w ekran swojego telefonu. Dobrze zaprojektowana aplikacja mobilna umożliwia szybszą komunikację z klientami, a także zbieranie natychmiastowego feedbacku użytkowników, dzięki czemu możliwa jest skuteczniejsza sprzedaż produktów i usług.

Skorzystaj z usług wyspecjalizowanego dostawcy usług IT

Budowa aplikacji mobilnej z nawet najbardziej złożoną architekturą, przy zastosowaniu najlepszych zasad tworzenia UI (User Interface) i UX (User Experience), która będzie wyróżniać się w Google Play czy App Store, nie powinna być większym problemem. Taki projekt może zostać zlecony zespołowi doświadczonych programistów, dzięki usługom takim jak outsourcing usług IT. Firmy świadczące tego typu usługi wspierają szeroki zakres projektów z obszaru strategii cyfrowej, takiej jak implementacja platform e-commerce, wdrożenia systemów CRM lub ERP, systemu marketing automation, czy wsparcie w rozwoju produktów cyfrowych klienta (rozwój oprogramowania dedykowanego).

Zostań digital hero!

Sprawny manager w dzisiejszym biznesie to osoba, która wciąż szuka nowych rozwiązań, testuje je na swojej firmie, analizuje wyniki i wyciąga na tej podstawie wnioski. Wdrożenie nowoczesnych narzędzi IT do zarządzania lub w marketingu może być dobrym początkiem wprowadzania do firmy kultury organizacyjnej opartej na technologii i innowacji. A to może skutkować tym, że transformacja cyfrowa przełoży się także na inne obszary działania, w tym na produkty lub usługi oferowane klientom.

Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *